Wednesday, September 23, 2009

Alle gode ting er tre... :-)

I dag var tredje gangen på trening. Til helga må jeg tippe Lotto, for jeg vil virkelig gjerne fortsette med personlig trener (PT)! Hun pusher meg til å yte det lille ekstra, noe jeg tviler på at jeg ville klart på egen hånd - iallfall ikke enda. Greit nok, jeg burde klare å motivere meg selv til å fortsette treningen like bra som jeg har begynt, og jammen vil jeg klare det også! Men, jeg tror likevel det ville vært lettere med min egen personlige trener - iallfall noen få uker, til jeg er kommet skikkelig i gang. Så, kjære Norsk Tipping, hør min bønn!!!

Treningen i dag gikk bra. Jeg fikk øvelser for bryst og mage; først på en maskin hvor jeg skulle presse armene fram. Startet med 25 kg, men min PT økte raskt til 30 kg. Tror hun må være gærn! Jeg pushe 30 kg? Joda, det gikk jo bra...men likevel, 30 kg!?! Så skulle jeg prøve skulderpress med manualer. PT mente at hun undervurderte meg med å gi meg to manualer hver på 4 kg...jeg syns den vurderingen var helt grei jeg! Skal jo ikke overdrive heller.... ;-)

Ble dessverre litt svimmel av disse to øvelsene, men jeg har funnet ut hvorfor (antagelig). Jeg mistenker at musklene i skuldrene og øvre del av ryggen er veldig stive (hallo, jeg vet jo at jeg er stiv i skuldrene da...), slik at når jeg gjør øvelser hvor jeg må ta i med overkroppen, så er de stive musklene med på å hemme sirkulasjonen til hodet...dette vil jo bli bedre etter hvert som jeg får løst opp stive muskler, men gruer meg faktisk litt til å fortsette med disse. Men ikke snakk om at jeg gir opp, jeg skal og vil øke bevegeligheten! :-)

Etter dette var det ned på matte for mageøvelser og en øvelse som heter "båten". Det er visstnok en Pilates-øvelse, noe som passer meg fint for jeg vil gjerne trene Pilates etter hvert. Må bare få bygget opp litt mer styrke, kondisjon og bevegelighet først...ellers blir det så utrolig pinlig når jeg ikke klarer å gjøre noen av øvelsene... *flau*

Neste var sit-ups, det har jeg jo vært borti før...hatet det i gymtimene på skola, heldigvis er det godt over 20 år siden den gang, og verden har gått fremover - så også treningsverdnen. Nå skal man visstnok ikke lengre bøye seg helt opp til pannen møter knærne, neida nå holder det å løfte skuldrene litt over gulvet. Puh, da kan til og med jeg overleve med sit-ups! :-)

Men det var ikke den siste mageøvelsen, for helt til slutt skulle jeg gå planken. Ikke bokstavelig da, men...hehe. Liggende på magen, skulle jeg så løfte opp kroppen med bare tærne og underarmene i gulvet. Da tenkte jeg virkelig at nå! Nå har PT virkelig overvurdert meg, dette klarer jeg da aldri! Aner hun virkelig ikke hvor tung denne kroppen min egentlig er?
Hallo, vi snakker tung her, T U N G!
Men, under over alle under; jeg klarte det! JEG KLARTE DET!!!

Nå har jeg trent to ganger denne uka, klarer ikke helt bestemme meg for om jeg skal trene på fredag også. Men da blir det ikke styrketrening, da kommer jeg eventuelt til å trene kondisjon. Gå på tredemøllen, sykle og min favoritt; romaskinen. Stepmaskinen el. ellipsemaskinen (er litt usikker på hva den heter) sliter jeg litt med, jeg syns ikke koordinasjonen mellom armer og bein ble helt riktig der. Samtidig ser jeg jo at det er en fin trening, så jeg har ikke tenkt å gi opp, jeg prøver igjen! Men som sagt, jeg har ikke helt bestemt meg, uansett skal jeg trene igjen på mandag - og da blir det styrketrening, da vil jeg prøve å gå gjennom hele programmet. Torsdag i neste uke vil jeg bli med på AfroDance, det høres så gøy ut og virker som en fin måte å trene kondisjon.

Så, resten av uka (og helga) skal jeg bruke på å skrape sammen penger så jeg får flere timer med personlig trener. Må legge hjernen i bløt, så får jeg forhåpentligvis noen gode idéer...alle gode forslag mottas med takk! :-)

No comments:

Post a Comment