Friday, September 11, 2009

Kjøp og salg av barn? Eller homofob propaganda?

Ifølge Stiftelsen Ja til mor, far og barn skal vi nå stemme på enten Krf eller Frp. De er de eneste partiene som ikke blir hengt ut og anklaget for kjøp og salg av barn i en helsides annonse på side 6 i dagens utgave av Morgenbladet. Slike mennesker bør beskyttes mot seg selv heller enn å få kjøpt en hel sides annonseplass. Og så i Morgenbladet da! Jeg trodde i min villfarelse at denne avisen var litt mer selektiv angående salg av annonseplass, der tok jeg definitivt feil.

Greit nok at vi har ytringsfrihet i dette landet, men hadde jeg vært sjef i en så stor avis ville jeg nektet denne stiftelsen annonseplass. Denne stiftelsen støtter Nina Karin Monsen, diskriminerer homofile og farer med usannheter (eller tolker sannheten og framstiller den i et vilt fremmed lys), at noe slikt får lov til å stå over en hel side i Morgenbladet er komplett uforståelig for meg.

Dessverre har jeg ikke utstyr til å scanne inn annonsen og vise den her, men ved å gå inn på denne nettsiden: http://www.morfarbarn.no vil dere se hvorfor jeg reagerer. Her kan dere også se annonsen, den ligger på forsiden som pdf-fil (jeg har noe kluss med adobe på min pc, derfor får jeg ikke opp annonsen og lagt den ut her).

Jeg skjønner at aviser må selge annonseplass, og at det er pengene som rår. Ja, jeg skjønner faktisk det. Men likevel, i gode gamle Morgenbladet trodde jeg de var litt mer kritiske og selektive. Jaja, det viser bare at jeg kan ta feil. For det gjør jeg titt og ofte uten at det er verken sjokkerende eller revolusjonerende. Men i dag ble jeg faktisk overrasket - og det skjer ikke altfor ofte.

No comments:

Post a Comment