Tuesday, September 29, 2009

Hva skjer'a?

Da har det blitt tirsdag, og det nærmer seg faktisk ei uke siden jeg sist trente. Ikke bra. Aner ikke hva jeg skal si til mitt forsvar. Riktignok er det bare en dag med trening jeg har hoppet over, forrige uke trente jeg to ganger, og det er nok i begynnelsen. Jeg hadde egentlig tenkt å trene i går - men det ble ikke noe av. Har jeg mistet all motivasjon allerede?

Jeg har ikke mistet motivasjonen om et bedre liv, jeg ønsker fortsatt veldig sterkt å forbedre livsstilen min. Dette er nok bare en liten fartshump jeg må over, jeg merker at jeg fortsatt er sterkt fokusert på å trene og bevege kroppen. I går hadde jeg en skikkelig huff-dag, en sånn dag hvor ingenting var okay, alt var huff. Klarte ikke lese heller. Rett og slett bare huff. Heldigvis var det meste av huff'et borte i løpet av kvelden...

Men, jeg tror ikke dette betyr at alt er ødelagt, jeg tror ikke det betyr at all motivasjon er borte. En liten fartsdump ødelegger ikke alt, det er bare en bitteliten tue jeg må over. Jeg studerer jo ukeplanen til treningssenteret og blinker ut hva jeg har lyst til. Jippi, jeg kjenner at jeg har fortsatt lyst til å trene! Nå gjelder det bare å integrere treningen i hverdagen. Det er en utfordring.

I morgen har jeg en deadline i studiene, jeg må ha ferdig en skisse til semesteroppgaven, og i tillegg skal jeg møte gruppa og jobbe med gruppeoppgaven. Jeg synes det kan se ut som om jeg ikke har kommet langt nok enda til å klare både å trene og rekke stramme tidsfrister, men det betyr jo ikke at "alt er ødelagt". Det betyr bare at jeg foreløpig må ta en ting om gangen, det betyr også at jeg har et mål å jobbe mot. :-)

Jeg jobber fortsatt med å klare å finansiere flere timer med personlig trener, det er noe jeg ønsker veldig å få til. Jeg tror faste ukentlige avtaler med PT er det som må til, men foreløpig må jeg prøve å motivere meg selv...

Torsdag er det AfroDance på treningssenteret, det har jeg veldig lyst til å være med på - og da er tidsfristen i studiene over for denne gang. Så gjelder det å opparbeide nok mot til å møte opp på den gruppetreningen. Nok en liten tue jeg må over...

Hvis det er noen som leser dette og har innspill, kommentarer eller heiarop å komme med, er det hjertelig velkomment! Du trenger ikke bruke ditt fulle navn for å kommentere her. Eller du kan kontakte meg på Twitter, se til høyre på siden her. :-)

Korrigering: Jeg har nå endret en tidligere feilinnstilling, så nå skal kommentarfeltet være åpent for alle.

1 comment:

  1. Å! Dette kjenner jeg meg igjen i, ja! Det ER tungt å motivere seg, men jeg tenker at jeg kan ikke være avhengig av en annen for å få rompa opp av stolen .. :) Så jeg har pressa på meg selv, og litt etter litt blir det noe jeg bare må få gjøre - litt som at hvis man ikke vasker seg, så savner man det og kjenner seg skitten! :) Håper treninga går bra!

    ReplyDelete