Tuesday, September 22, 2009

Jeg trener!

Ja, så er jeg i gang med trening - hvis man kan kalle det å være i gang etter to ganger på treningsstudioet...? Joda, jeg gjør det. :-)

Som jeg skrev forrige gang så ønsker jeg å komme i form. Mitt fokus er ikke på slanking, det er et fy-ord her hjemme. Jeg vil bli sprek! Iallfall sprekere...jeg kommer aldri til å løpe maraton, rett og slett fordi det står for meg som noe av det kjedeligste man kan gjøre. Grete Waitz-løpet derimot kanskje? Uansett, mitt mål er å bli sprek nok til å gå opp trappene hjem uten å være helt ødelagt når jeg er oppe i fjerde etasje, kanskje til og med klare å løpe opp en gang i blant.

Første treningsøkten gikk veldig bra, det var faktisk gøy! Sikkert fordi den personlige treneren (som alle får to økter med når man melder seg inn) var veldig flink til å motivere. Siden jeg selv har lest litt om motivasjon, og sannsynligvis blir å skrive bacheloroppgave om emnet til våren, gjennomskuer jeg jo teknikkene, men samtidig er det gøy å se de utført i praksis. Og jeg lar meg villig motivere! :-)

Første gang fikk jeg et par øvelser som trener hele kroppen, men mest beina; knebøy på bosu-ball og gående utfall. Jeg var skeptisk til begge øvelsene fordi jeg mener jeg har dårlig balanse, men ifølge treneren er balansen min ganske så bra. Jeg må bare bli flinkere til å stole på meg selv og kroppen min! Jeg ville bare fortsette treningen da tiden var ute, men ble anbefalt å ikke trene mer den dagen...motivert ja! ;-)
Så da brukte jeg heller litt tid i "spa-avdelingen", jeg tok noen minutter med sol, prøvde tre forskjellige badstuer og kuldekulpen. Fy, det var kaldt! Men effektivt for blodsirkulasjonen.

Allerede da jeg kom hjem etter treningen var jeg full av energi, det er en ganske uvant tilstand for meg...og dagene etterpå var det likedan. Dagen etter første treningen merket jeg lite stølhet tidlig på dagen, men utpå ettermiddagen kom det snikende...og lørdagen sleit jeg også, men søndag var det verste over. Dessuten har jeg vært ganske påpasselig med hva jeg spiser, prøver å spise så riktig som mulig - selv om det ble litt utskeielser i helgen...
Mitt hovedfokus er jo ikke på at jeg skal slanke meg, så jeg kommer aldri til å telle kalorier! Men, jeg merker at kroppen har godt av å spise riktig, så om bi-effekten blir at jeg går ned en størrelse eller to så er jo det velkomment! :-)

No comments:

Post a Comment